Tootjad

Jälgi meie tegemisi




Hoolitsemine kajaki eest

 
Hoiustamine. Kui kajakki pikemat aega ei kasutata, siis on mõistlik hoida seda otsese päiksekiirguse ja kuumuse eest kaitstud kohas. Kui võimalik, võiks hoida kajakki siseruumides. Kajaki kere jaoks oleks parim, kui seda hoitakse vertikaalses asendis, otsa peal (sobiva siseruumi olemasolu võib muidugi osutuda probleemiks). Samuti on võimalik kajakk üles riputada. Sellisel juhul peaksid olema aasad suhteliselt paadi keskosa lähedal, muidu võib süsta kere läbi painduda. Kui tahate kajakki hoida lihtsalt horisontaalselt maas (kõige lihtsam variant), siis on soovitatav igaks juhuks mingisuguseid pehmendusi kajaki alla panna. Kajakki või kanuud hoiustades on mõistlik pagasiruumide kummiluugid eemaldada.
 
Hooldus. Üldiselt ei vaja kajakid või kanuud väga palju hoolt. Kuid väheke hoolitsust aitab siiski nende eluiga pikendada ning nende head välimust säilitada. Pärast igat aerutamast tulekut eemalda liiv ja muda nii paadi seest kui ka väljast. Veega loputamine on tavaliselt piisav. Jälgi, et pedaalide vahele poleks liiva ja need saaks vabalt liikuda. Pagasiruumi luukide eest hoolitsemiseks võib neid aeg-ajalt silikoonõliga määrida. Et teie komposiitkajakk või -kanuu püsiks läikiv ja värske väljanägemisega, võib seda paadivahaga poleerida. See kaitseb kajakki või kanuud UV-kiirte eest ning paat näib ka pärast pika-ajalist kasutamist nagu uus.
 
Komposiitkajaki- või kanuu värvi parandamine. Kõik kajakid või kanuud saavad aeg-ajalt suuremaid või väiksemaid vigastusi. Kivide otsa või kaldasse sõitmine ja kuival maal kajaki või kanuuga hooletult ümber käimine (näiteks kajaki või kanuu kukkumine kõvale pinnasele) võib kahjustada värvi (gel coat praguneb) või isegi teha augu kajaki või kanuu keresse (vaata pilti). Parandamiseks vajalike teadmiste ja vahendite olemasolu korral on võimalik kajakki või kanuud väga edukalt ka omal jõul parandada. Parandamine toimub üldjoontes järgnevalt:
 
    • Eemalda kõik kahjustada saanud gel coat. Kui ka fiiber on kannatada saanud, siis eemalda samuti kõik vigastatud fiiber (vaata pilti);
    • Karesta vigastatud piirkonda kajakil või kanuul seestpoolt liivapaberiga;
    • Lõika paras tükk klaasriiet. Tükk peaks vigastatud piirkonnast vähemalt 3-5 cm suurem olema (vaata pilti);
    • Sega kokku vaik ja kõvendi (umbes 3% kõvendit);
    • Pintselda või rulli segatud vaiku vigastatud piirkonnale kajaki või kanuu sees;
    • Pintselda või rulli segatud vaiku valmis lõigatud klaasriide tükile. Jälgi, et klaasriide tükk saaks täielikult läbi immutatud;
    • Aseta immutatud klaasriide tükk vigastatud kohale (seestpoolt) ja rulli kajaki või kanuu kere külge kinni;
    • Kui vaik on kuivanud, puhasta vigastatud koht ja selle ümbrus (väljapoolt) atsetooniga;
    • Sega värv kõvendiga (umbes 3% kõvendit). Kanna värv vigastatud piirkonnale (vaata pilti). Kui värv on kuivanud, lihvi see vana terve värviga enam-vähem siledaks. Enamasti jääb esimesel korral siiski uue värvi sisse lohkusid, mis on madalamad kui vana värv. Nii et puhasta pind uuesti atsetooniga ning lisa neisse lohkudesse uuesti värvi (vaata pilti);
    • Kui lohkusid enam pole, lihvi uus värv vanaga ühtlaseks, kasutades järjest peenemaid liivapabereid;
    • Poleeri parandatud koht.
 
Kui oled kõike hoolikalt teinud, on parandatud kohta deki peal isegi raske märgata (vaata pilti).

Ostukorv  

Tooteid pole

Saatmine 0,00 €
Kokku 0,00 €

Kassasse

VIDEOD